نمــــــــــونه ترجــــــــــمه

خــدمـــات تـــرجـــمـــه

2586 962 0913

ترجمه مقاله

2586 962 0913

ترجمه کتاب

2586 962 0913

ترجمه فیلم

2586 962 0913

ترجمه فایل صوتی

2586 962 0913

ترجمه رایگان چکیده

2586 962 0913

acilitating speed of internationalization: The roles of business intelligence and organizational agility

With the aim of bridging the gap between the firm’s internationalization speed research and the emerging  study of business intelligence (BI), this study draws on knowledge transformation as the theoretical lens for exploring how business intelligence leverages organizational agility to promote the speed of internationalization. By analyzing data collected from 258 Chinese firms in the Yangtze River Delta area, we conclude that: (1) Business intelligence has a significant influence on the speed of internationalization, and the organizational agility positively mediates such causal relationship. (2) Cultural distance negatively moderates the relation between organizational agility and speed of internationalization. The managerial implications of these findings and future research directions regarding the firm’s internationalization speed are discussed.


تسهیل سرعت روند بین المللی سازی: نقش هوش تجاری و چابکی سازمانی

به منظور پر کردن شکاف مطالعاتی موجود بین سرعت بین المللی سازی و حوزه نوظهور هوش تجاری(BI)، این مطالعه می کوشد تا به کمک  تحول دانش به عنوان یک مبنای نظری نشان دهد که هوش تجاری چگونه می تواند از چابکی سازمانی در جهت ارتقا سرعت بین المللی سازی بهره ببرد. با تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از 258 شرکت چینی واقع در منطقه دلتا رودخانه یانگ تسه ، نتایج زیر حاصل شد: (1)  هوش تجاری تأثیر معناداری بر سرعت بین المللی شدن دارد و چابکی سازمانی به طور مثبت، این تاثیر را واسطه گری می کند.  (2) اختلاف فرهنگی، به صورت منفی، رابطه بین چابکی سازمانی و سرعغت بین المللی سازی را واسطه گری می کند. در پایان نیز به بحث پیرامون پیامدهای مدیریتی این یافته ها و همچنین جهت گیری تحقیقات آینده در مورد سرعت بین المللی سازی، پرداخته شده است.


دانلود فایل کامل این مقاله

نمونه شماره 1

 Introduction

Sleep disturbances, such as difficulty falling and staying asleep and nightmares are two of the diagnostic symptoms of posttraumatic stress disorder (PTSD) (American Psychiatric Association, 2013). Sleep problems in PTSD include reduced self-reported and objective sleep duration and lower reported sleep quality (for review see Cox & Olatunji, 2016) and up to 60% of people with PTSD and insomnia complaints also meet criteria for an insomnia disorder (Ohayon & Shapiro, 2000). Trauma-focused psychological therapies are the first-line recommended treatments for individuals suffering from PTSD, including when comorbid insomnia is present. It is therefore important to understand the effects of trauma-focused PTSD treatments on sleep outcomes in order to maximize PTSD treatment efficacy. Only a small number of studies have investigated the effects of trauma-focused PTSD therapies on sleep outcomes


۱-مقدمه
اختلالات خواب از جمله مشکل در خواب رفتن، خواب ماندن و کابوس ها دو نوع علائم تشخیصی اختلال استرس پس از ضربه روحی می باشند. مشکلات خواب در اختلال استرس پس از ضربه روحی شامل مدت خواب عینی و گزارش فردی کاهش یافته و کیفیت خواب گزارش شده پایین تر بوده و تا ۶۰% افراد دچار مشکلات بی خوابی و اختلال استرس پس از ضربه روحی همپنین دارای معیارهای اختلال بیخوابی هستند. درمان های روان شناختی متمرکز بر ضربه روحی درمان های درجه اول توصیه شده برای افراد دچار اختلال استرس پس از ضربه روحی محسوب میشوند از جمله هنگامی که بی خوابی ناخوشی وجود دارد.


نمونه شماره 2

Patterns of childcare arrangement and cognitive development

Introduction

The impact of childcare on cognitive development has been widely examined (1-5). A UK-based study [5], using average amount of nonmaternal childcare per week, showed that early childcare, especially centre-based care, predicted greater cognitive ability at 18 months. Others investigated types of childcare (i.e., home-based childcare or centre-based childcare) 2), stability of care (6), the association of childcare with various environmental factors (3,5). These studies helped to understand the extent to which exposure to (a certain type of) childcare impacts on child outcomes. However, there remains uncertainty about whether children in non-maternal childcare perform better than children in maternal care. The analytical approach taken in a study can have an important role in shaping the results [7-9). Previous studies focused on childcare as predictor by averaging hours of certain type of childcare across specific time periods. Using a novel approach, conceptualizing childcare as a data-driven longitudinal pattern and creating a grouping variable when studying its impact on children, might yield stronger conclusions.

 

الگوهای مقررات مهد کودک و رشد شناختی

مقدمه

تاثیر مهدکودک ها در رشد شناختی به طور گسترده ای مورد بررسی قرار گرفته است [5-1]. یک مطالعه مبتنی بر بریتانیا [5]، با استفاده از مقدار متوسط مراقبت از کودکان توسط فردی به غیر از مادر در هر هفته، نشان داد که مراقبت از کودک در اوایل، به ویژه مراقبت مرکز محور، قابلیت شناختی بزرگ تر در 18 ماهگی پیش بینی می کند. سایرین، انواع روش های مراقبت از کودکان (یعنی، مراقبت از کودکان در خانه یا مهد کودک مرکز محور) [2]، ثبات مراقبت [6]، ارتباط مراقبت از کودکان با عوامل مختلف محیطی را مورد بررسی قرار می دهند [3،5]. این مطالعات به درک میزان نمایش (نوع خاصی از) اثرات مراقبت از کودکان بر سرانجام کودک نیز کمک می کند. با این حال، عدم قطعیت در مورد اینکه آیا کودکان در مراقبت کودک توسط فردی به از غیر مادر بهتر از کودکانی که توسط مادرمراقبت می شوند، عمل می کنند. رویکرد تحلیلیاتخاذ شده در یک مطالعه می تواند دارای نقش مهمی در شکل دادن به نتایج باشد [9-7]. مطالعات گذشته بر مراقبت از کودکان به عنوان پیش بینی کننده توسط ساعت های میانگین نوع خاص مراقبت از کودکان در دوره های زمانی خاص متمرکز است. با استفاده از یک رویکرد جدید، مفهوم سازی مراقبت از کودکان به عنوان یک الگوی طولی داده محور و ایجاد یک متغیر گروه بندی به هنگام بررسی تاثیر آن بر کودکان، ممکن است نتایج قوی تری ارائه دهد.


دانلود فایل کامل این مقاله

نمونه شماره 1

Childhood, is a sensitive and decisive. Children spend most of their time in educational settings, which is why education is so important. Therefore, it is also important to consider the learning and teaching environment of students. Creativity education can be provided to children if appropriate conditions arise in the educational environment. Obviously, children raised in an unfavorable environment will be less creative. Paying attention to students’ needs in the learning environment and addressing them by creating environments tailored to the students is one way of meaningful learning in the environment and fostering their creative and imaginative abilities. Spaces should be designed to accommodate the variety of activities required for student development and social interaction.

In the process of designing the school’s architecture and landscape, the child’s five senses must first be activated with the school’s environmental variables and creative perceptions and behaviors (curiosity, imagination, novelty, expansion, composition, analysis, organization, complexity) evolved. Next, the principles of school architecture and landscape design include: accessibility and freedom of operation, attractiveness and wonder, competence and accountability, comfort and safety, naturalism and scenery, and finally, partnership should be considered. Equipped with multipurpose design for open school, community school and community spaces, design measures include landscaping, architectural details, flooring, walls and class walls, hallways and halls, interior furniture and the use of digital teaching and learning aids. And ultimately, this leads to nurturing environmental creativity in children and facilitating their growth.


دوران کودکی، دوران حساس و سرنوشت سازی است. کودکان در این دوران بیشترین زمان خود را در محیط های آموزشی سپری می کنند از این جهت آموزش و پرورش در این دوران اهمیت دارد. بنابراین توجه به محیط یادگیری و آموزشی دانش آموزان امری هم تلقی می شود.

درصورت پدید آمدن شرایط مناسب در محیط  آموزشی، امکان آموزش و پرورش خلاقیت در کودکان فراهم می شود. بدیهی است کودکانی که در محیط نامساعد پرورش یافته اند از توان خلاقانه کمتري برخوردار خواهد بود.

توجه به نیازهای دانش آموزان در محیط یادگیری و پرداختن به آن ها از طریق ایجاد محیط های متناسب با دانش آموزان یکی از راه های یادگیری معنادار از محیط و تقویت قوه خلاقه و تخیل آن ها است. فضاها باید به نحوی طراحی شوند که بستر انواع فعالیت های لازمه رشد و تعاملات اجتماعی دانش آموزان را مقدور سازند.

در فرآیند طراحی معماری و منظر مدرسه ابتدا باید حواس پنجگانه کودک با متغیرهای محیطی مدرسه فعال سازی شود و ادراک ها و رفتارهای خلاق (کنجکاوی، تخیل انعطاف، تازگی، گسترش،ترکیب،تحلیل، سازماندهی، پیچیدگی) برانگیخته شود.در مرحله بعد به اصول طراحی معماری و منظر مدرسه شامل: دسترسی پذیری و آزادی عمل، جذابیت و شگفت انگیزی، شایستگی و پاسخگویی، آسایش و ایمنی، طبیعت گرایی و منظره پردازی و در نهایت مشارکت و همراهی پرداخته م شود. در طرح مدرسه باز، مدرسه اجتماعی و فضاهای جمعی مجهز و چند منظوره به تدابیر طراحی شامل محوطه سازی، جزئیات معماری ، کف ، جداره ها و دیوارهای کلاس، راهروها و سالن ها، مبلمان داخلی و بهره گیری از عناصر کمک آموزشی و فناوری دیجیتال پرداخته و در نهایت این امر به پرورش خلاقیت های محیطی در کودکان و تسهیل در رشد آنان می شود.

Comparative study of soil stabilization with glass powder, plastic and e-waste: A review

In the Indian subcontinent, some soils possess significantly low California Bearing Ratio (CBR) and shear strength. Such soils cannot withstand heavy loads. So, to overcome such problems treatment of soil is needed to be done using different stabilizers like furnace slag, limestone fines, bitumen, etc. However, some of these materials have problems with seasonal variations and flakiness behavior. Hence, instability of the foundation of buildings and subgrade of roads may occur. So, we need to look up for new additive materials including modern wastes. This review paper is aimed at providing two solutions, the first one is towards a comparative study ofmodern wastes like glass powder, plastic, and e-waste in soil stabilization and the other one is with the disposal problem of these wastes. For this various laboratory test results on soil like Unconfined Compressive Strength (UCS), CBR, Proctor Test (PT), etc. were studied and compared by analyzing the known test results of the previous research studies.  2020 Elsevier Ltd. All rights reserved. Selection and peer-review under responsibility of the scientific committee of the 3rd International Con- ference on Innovative Technologies for Clean and Sustainable Development.


مطالعه تطبیقی تثبیت خاک با پودر شیشه ، پلاستیک و زباله های الکترونیکی: مروری

در شبه قاره هند، برخی از خاک ها از نسبت تحمل کالیفرنیا (CBR) و مقاومت برشی بسیار پایینی هستند. چنین خاکهایی تحمل بارهای سنگین را ندارند. بنابراین ، برای غلبه بر چنین مشکلی، استفاده از خاک باید با استفاده از تثبیت کننده های مختلف مانند سرباره کوره، سنگ آهک، قیر و غیره انجام شود. از این رو، ممکن است بی ثباتی در پی ریزی ساختمان ها و زیرگذر جاده ها رخ دهد. بنابراین ، ما باید به دنبال مواد افزودنی جدید از جمله پسماندهای مدرن باشیم. این مقاله مروری با هدف ارائه دو راه حل ارائه شده است، اولین مورد مطالعه تطبیقی زباله های مدرن مانند پودر شیشه ، پلاستیک و زباله های الکترونیکی در تثبیت خاک است و مورد دیگر با مشکل دفع این مواد زائد روبرو است. بدین منظور نتایج مختلف آزمایشگاهی بر روی خاکی مانند مقاومت فشاری بدون کنترل (UCS) ، CBR ، آزمایش پروکتور (PT) و غیره مورد مطالعه و مقایسه قرار گرفت.

واژه‌هاي كليدي: واژه های کلیدی: پسماندها ، تثبیت خاک ، نسبت تحمل کالیفرنیا (CBR) ، مشکلات دفع ، مقاومت فشاری بدون کنترل (UCS)

دانلود فایل کامل این مقاله

 Introduction

Machine Carpet Industry is one of the leading industries in Iran that has been able to incorporate traditional handmade carpets with state of art technology. During the process  of  carpet  production,  various  people  and  industries  are  involved  in  the supply chain of this product. Paying attention to the quality of materials used in it, the  basic  characteristics  and  the  need  for  transparency  of  information  for  those involved  in  this  supply  chain,  need  more  attention  to  carpet  supply  chain management.  Supply chain management can be considered  as  a  process  of planning, implementing and controlling supply chain related operations [1].


مقدمه     

صنعت فرش ماشینی امروزه یکی از صنایع مطرح در کشور ایران است که توانسته هنر سنتی فرش دستباف را با تکنولوژی روز جهان تلفیق نماید. در طی پروسه تولید فرش ماشینی، افراد و صنایع گوناگونی در زنجیره تامین این کالا درگیر هستند. توجه به کیفیت مواد به کار رفته شده در آن، ویژگی‌های اساسی و لزوم شفافیت اطلاعات برای افراد دخیل در این زنجیره تامین باعث می‌شود که توجه بیشتری به مدیریت زنجیره تامین صنعت فرش داشته باشیم. مدیریت زنجیره تامین را می‌توان فرآیند برنامه‌ریزی،اجرا و کنترل عملیات مرتبط با زنجیره تامین دانست.

دانلود فایل کامل این مقاله

Explaining the performance of divested overseas subsidiaries

Recent research has begun to pay increasing attention to the issue of foreign divestment, putting particular emphasis on the factors that drives the divestment or the survival of foreign subsidiaries (Berry, 2010, 2013; Burt, Coe, & Davies, 2019; Fisch & Zschoche, 2012; Kolev,
2016; Mohr, Batsakis, & Stone, 2018; Procher & Engel, 2018). This rapidly growing line of research has argued that a better understanding of international business not only requires the study of drivers of FDI and internationalization, but also of the factors that drive foreign di-
vestment (Berry, 2010, 2013; McDermott, 2010; Soule, Swaminathan, & Tihanyi, 2014). Soule et al. (2014), for instance fnd that certain characteristics of a frm’s home country afect the frm’s divestment of overseas subsidiaries. More recently, Mohr et al. (2018) fnd that rapid internationalization in the face of resource constraints may lead frms to subsequently divest overseas operations, whereas Burt et al. (2019) suggest that the relevance of diferent frm-specifc and environmental drivers for foreign divestment among international retailers varies with the frm’s stage in the internationalization process.


تشریح عملکرد شرکت های تابعه خارجی واگذار شده

  • مقدمه

در پژوهش های اخیر، موضوع واگذاری شرکت های خارجی ، به طور روزافزونی مورد توجه قرار گرفته است. و در این میان، عوامل موثر بر حفظ و یا واگذاری این شرکت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. این روند تحقیقاتی رو به رشد بر این باور است که درک بهتر تجارت بین المللی نه تنها مستلزم مطالعه عوامل محرک سرمایه گذاری مستقیم خارجی و جهانی شدن است ، بلکه عواملی که موجب واگذاری شرکت های خارجی می شوند ، نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

دانلود فایل کامل این مقاله

Although the lung contacts and sharply outlines the posterior wall of  the bronchus  intermedius  at  several levels,  the  left posterior bronchial wall  is usually outlined by the lung only at this level; that is, at the level of the left upper lobe bronchus. In approximately 90% of individuals the lung sharply outlines the posterior wall of the left main or upper lobe bronchus, medial to the descending pulmonary artery (Figs. 5.8 and 5.12B   and C); this is termed the left retrobronchial stripe. As on the right, the bronchial wall should measure 2 to 3 mm in thickness. Thickening of this stripe, or a focal soft-tissue opacity behind it, indicates lymph node enlargement or bronchial wall thickening (Figs. 5.9 and 5.11). In 10% of normal individuals, however, the lung does not contact the bronchial wall because the descending pulmonary artery is medially positioned against the aorta. This should not be misinterpreted as abnormal


اگرچه ریه، در چندین سطح با دیواره خلفی نایژه میانی در تماس است، اما دیواره نایژه خلفی سمت چپ معمولاً فقط در این سطح توسط ریه مشخص می شود؛ یعنی در سطح نایژه فوقانی سمت چپ. تقریباً در 90٪ افراد، ریه به وضوح دیواره خلفی نایژه لوب اصلی یا فوقانی سمت چپ را، تا شریان ریوی نزولی، مشخص می کند(شکل 5-8 و 5-12)، که به آن نوار نایژه ای پسرو چپ می گویند. دیواره نایژه ای باید 2 تا 3 سانتیمتر ضخامت داشته باشد. ضخیم شدن این نوار ، یا تیرگی بافت نرم کانونی در پشت آن ، نشانگر بزرگ شدن غدد لنفاوی یا ضخیم شدن دیواره نایژه است (شکل 5-9 و 5-11). با این حال ، در 10٪ از افراد عادی ، ریه با دیواره نایژه تماس ندارد، زیرا شریان ریوی نزولی در مقابل آئورت قرار دارد.این امر نباید به عنوان یک ناهنجاری تلقی شود.


دانلود فایل کامل این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید